vrijdag 26 juli 2013

Jubileum 25 jaar

Onlangs kwam ik er achter dat ik in augustus 1988 voor het eerst naar Amerika, Florida op vakantie ben geweest samen met Tom. We verbleven toen een week in Hilton Disney World in Lake Buena Vista.


Het hotel ligt tegenover Downtown Disney wat toen nog heel kleinschalig was. Vanuit het hotel liepen we hier zo naar toe.
Ik weet nog goed dat ik doodmoe was van de lange vliegreis en het was enorm benauwd en warm toen we uit het vliegveld kwamen. We gingen op de eerste avonds eten in het restaurant van het hotel en ik bestelde Chicken in the basket. Dat vond ik zo'n grappige naam en het was zo lekker.
We hebben die week genoten van de pretparken, zoals Epcot, Magic Kingdom en SeaWorld en ik weet zeker dat de Florida verslaving toen begonnen is.

De tweede week gingen we naar Miami. In die tijd werden toeristen nog gewaarschuwd dat Miami onveilig zou zijn omdat ze wel eens overvallen of zelfs neergeschoten konden worden. De enorme beveiliging op het vliegveld van Miami staat me nog goed bij.


We verbleven in het mooie Sheraton Bal Harbour hotel aan het strand. Het hotel had een heerlijk zwembad en lag pal tegenover het luxe winkelcentrum Bal Harbour shops.

Toen Nathalie en ik op zoek gingen naar een hotel in Miami voor onze vakantie en we het Sheraton hotel probeerden te vinden zag ik op YouTube een filmpje waarin je ziet dat het hotel in 2007 is gesloopt om plaats te maken voor een nieuw hotel, het St. Regis.



Het is dus VIJFENTWINTIG jaar geleden dat ik voor het eerst naar Orlando en Miami geweest ben en nu in augustus ga ik samen met Nathalie ook naar Miami en Orlando!
Wie had dat toen kunnen denken?

Voor mij wordt het de 20e keer Amerika waarvan de 17e keer Florida en voor Nathalie wordt het de 12e keer Amerika.
Hoe leuk is dat?

13 opmerkingen:

  1. Wauw, dat is inderdaad erg leuk.
    Wel super hoor dat je al vele keren hebt mogen genieten van reisjes naar de States.

    Veel plezier met de laatste voorbereidingen.....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk zeg een jubileum. Alvast gefeliciteerd en dat er nog vele jaren Florida mogen volgen :).

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gefeliciteerd met zo'n jubileum!
    Gaat nu ook voor jullie opschieten, heerlijk.
    Veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gefeliciteerd met je jubileum. Ik ben het met je eens, het is een virus. Volgens mij als je op vakantie gaat naar Florida/Amerika vind je het of helemaal geweldig of helemaal niets.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk zo een jubileum! Zo hebben jullie in ieder geval nog eens iets extra's te voeren, of het excuus hiervoor......

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat is een bijzonder jubileum, kan maar op één manier gevierd worden.... Snel weer een nieuwe reis plannen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooi jubileum, een feestje waard. Voor ons is het twintig jaar geleden, maar sindsdien zijn we niet meer in Florida geweest. Wij verblijven overigens nu wel in hetzelfde hotel als toen (Pompano Beach). Just for fun.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat gaaf zo'n jubileum. En nu heerlijk genieten als girls onder elkaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Grappig hoor, wij zijn in juni 1988 (toen Nederland Europees kampioen werd, wat wij min of meer gemist hebben omdat er nog geen internet was) voor de eerste keer gegaan en ons toenmalige hotel is ook gesloopt. Dit stond vlak bij de international drive. Wij waren wel wat teleur gesteld want wij hadden het hotel wel weer eens terug willen zien.
    Wij hebben 3 weken in Orlando gezeten en hadden dezelfde ervaring op het vliegveld toen de deuren open gingen.
    Ook de parken die je noemt hebben wij toen bezocht evenals Cypress Garden.
    Het heeft alleen tot 2010 geduurd voordat wij weer gegaan zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat toevallig zeg, voor jullie dus ook een jubileum nu.
      Wij hebben Cypress gardens (nu Legoland) toen ook bezocht inderdaad, ik kan me de Southern Belles nog herinneren.

      Verwijderen
  10. Zo dat zijn de betere aantallen! Nog even aftellen en dan kunnen jullie er weer een aan het aantal toevoegen!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gefeliciteerd! Jullie zijn al echt ervaren Florida gangers ;-) Nog 19 dagen en dan is het zo ver, nog ff bijten.
    Grtz.Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Sweet memories aan de eerste Florida ervaring :-) Dat vraagt om een speciaal feestje in .......Florida, where else !

    Dat er nog vele mooie herinneringen bij mogen komen en dat gaat met jullie meidentrip zeker lukken.

    BeantwoordenVerwijderen