donderdag 22 augustus 2013

Grab some Buds .... and BJ's Brewhouse

Vanmorgen vroeg werden we wakker van een harde knal buiten van het onweer en hoorden het keihard gieten. Gelukkig vielen we weer in slaap en toen we om kwart voor 9 wakker werden gingen we direct ontbijten en aten wat toast, cornflakes en een muffin.
Er stond een koelkastje maar die was leeg en toen ik aan de ontbijt lady vroeg of ze yoghurt had antwoordde ze Huh?? Ik vroeg het nogmaals; What about it? Bij de derde keer begreep ze dat de yoghurt op was en haalde (met tegenzin) wat bekertjes op. Het ontbijt was tot 9 uur dus klokslag 9 begon ze alles al op te ruimen.
Wat een verschil met gisteren, daar was een heel lief dametje die eerst alle tafels afging of iedereen genoeg had. Het is ook zo'n verspilling van afval die ontbijten in dit soort hotels, volop plastic borden, bestek en bekers, je wilt niet weten wat er weggegooid wordt.
Naast het hotel ligt een Cracker Barrel, we vonden het erg verleidelijk om daar te gaan ontbijten.

Op de kamer gingen we nog een hele poos op de laptop en iIPad om de reacties op het blog en andere reisverslagen te lezen en checkten we de mail en FB. Nathalie kon voor haar studiejaar al boeken bestellen en dat deed ze dan ook gelijk maar.
Het was buiten niet zulk mooi weer, de lucht was grauw maar het was wel warm. De temperatuur was gezakt naar 77 graden Fahrenheit.
Vlak naast het hotel was een Center State bank met 24 hour ATM machine, we parkeerden de auto en pinden wat geld, zagen we later dat het een drive thru was, haha.

Vandaag wilden we verschillende state parks bezoeken. Als eerste reden we naar Timucuan Ecological and Historical preserve. We parkeerden bij een visitor centre, die lag prachtig bij die bomen die je hier veel ziet met van die luchtplantjes erin. Binnen keken we wat rond en namen plattegronden en informatie mee.

We wilden wandelen naar het Fort Caroline National Monument en het regende een beetje, maar halverwege het pad begon het opnieuw te onweren en dit vonden we toch wel eng in het bos en we liepen daarom heel snel terug naar de auto.
Zo jammer want we wilden vandaag allerlei State Parks bekijken in de omgeving.
Nathalie had in het hotel folders zien staan over een gratis tour door de Budweiser brouwerij en dit leek haar wel interessant. Vroeger heb ik jarenlang bij Heineken in Zoeterwoude gewerkt en ik vond het daar ook altijd zo leuk om door de brouwerij te lopen dus vond het wel een goed idee.
Bij de brouwerij aangekomen konden we met een tour mee die na een kwartier zou starten en we keken even rond in de gift shop.

Er waren ongeveer 8 mensen in onze groep en een gids vertelde enthousiast over het brouwproces en de geschiedenis van Budweiser.
Het bier wordt gemaakt van mout, hop, gist, water en rijst en het duurt een maand om te fermenteren en daarna wordt het gebrand met wooden chips voor de unieke smaak. Het hoofdkantoor van Budweiser in Amerika zit in St. Louis, Missouri. Van alle drank wat in Amerika wordt geproduceerd is 47% afkomstig van Anheuser Busch. De fabriek in Jacksonville heeft 372 tanken wat overeenkomt met 400.000 flesjes bier.
Het was erg leuk om al die flesjes over de band te zien lopen en in dozen gestopt te zien worden.

Na de tour mocht er geproefd worden en ze schonken echt volle glazen. Per persoon mocht je twee glazen proberen. In plaats van bier namen Nathalie en ik Mountain Dew. Er lagen ook zakjes Pretzels die je kon pakken. Sebastian en Tom zullen dit vast geweldig vinden, dit moeten we met z'n allen ook zeker eens doen.
Een andere leuke tip is de San Sebastian Winery in St. Augustine waar je gratis wijntours kunt doen.

Hierna gingen we naar Fernandina Beach en toen we onderweg een Dairy Queen tegenkwamen moesten we nu toch eerst een Blizzard proberen. We kozen de smaak, Triple Berry Brownie en hadden een small  size gekozen maar vonden het toch een behoorlijke beker.
De lucht was iets open gebroken en we parkeerden de auto in Centre Street in het Historic District om richting het water te wandelen. Het was een gezellige straat met leuke winkeltjes en restaurantjes.
Carla van het blog Hanen in Jacksonville had ons aangeraden om bij Bretts Waterway café te kijken en dit zag er inderdaad erg leuk uit. Hiervandaan kon je eventueel een river cruise maken.
In de verte zagen we de lucht weer donker worden dus we liepen maar snel terug naar de auto, kwam de paraplu toch weer van pas.

We reden naar Big Talbot Island state park maar kwamen uit bij Little Talbot Island State Park. Het was hier heel mooi, op een zonnige dag zal het nog mooier zijn. Bij Amelia Island stonden prachtige hotels zoals het Ritz Carlton en Omni. Bij de ingang van het State Park moesten we eigenlijk 5 dollar toegang betalen maar we mochten doorrijden van de park ranger en hij zei: "Please enjoy, and come back when the weather is better" .
We parkeerden bij het strand en liepen over een boardwalk naar de zee. Hier waren we weer de enigen natuurlijk, we lijken Remi wel!

Helaas werd het pad heel drassig en nat en konden we niet verder. We reden met de auto naar een volgende strandopgang en daar konden we wel verder lopen tot het strand over de boardwalk. Het strand was mooi om te zien.

In plaats van helemaal terug te rijden namen we de St. Johns Ferry naar de overkant, dat was wel gaaf  en spannend want we stonden helemaal vooraan op de pont. Hebben we nog gevaren ook deze vakantie.

De overtocht duurde helaas maar kort en de auto's stonden zo dicht naast elkaar dat je er niet uit kon, jammer. Er gingen ook voetgangers en motorrijders mee aan boord.

We tankten de auto weer vol en reden richting het hotel om bij BJ's Brewhouse te gaan eten. Hier brouwen ze ook zelf hun bier, toevallig.
We zaten gezellig in een booth en hadden flatbread met paprika en geitenkaas vooraf, dit smaakte super.
We namen allebei een Californian hamburger met mini frietjes als hoofdgerecht. De mini frietjes zijn hier zo lekker. Alleen waren de frietjes die wij kregen koud en toen we dit zeiden tegen onze serveerster kregen we nog twee borden met hete frietjes erbij.

We waren van plan om nog een keer naar  St. Johns Town Center te gaan om winkels te kijken maar we waren het eigenlijk best wel zat en reden terug naar het hotel om op de kamer wat te relaxen. Volgende week in Orlando komen nog dagen zat om te winkelen.
Ondanks de regen hebben we toch een erg geslaagde dag beleefd.

1. Een beetje jammer van het weer, maar jullie plezier is er niet minder om.
    Toch weer een heerlijke dag, leuk ook die Budweiser tour, is weer eens wat anders. Ja en dan BJ's, ik zit nu al te "watertanden" lekkerrrrrr!
    Go Girls!
    Grtz.Yvonne

2. Leuk weer hoor! Allemaal plaatsen waar wij in februari ook heen gaan op onze route naar Charleston. Zelfs de ferry gaan we ook doen.
    Enjoy!

3. Zelfs de meeuw lijkt niet blij met het weer! Wat een leuke dag hebben jullie ervan gemaakt, eigenlijk pakt zo'n verrassingsdag meestal onverwachts heel leuk uit.

4. Ondanks het weer hebben jullie prachtige foto's gemaakt en al met al een heerlijke dag gehad. Super!! Dat flatbread ziet er wel heel erg lekker uit...hhmmmm
    Have Fun!!

5. Zelfs met slecht weer weten jullie er weer een leuke dag van te maken.
    En de brouwerij was een leuk alternatief!!
    Gr de moolenschotjes

6. Jammer van het weer, maar toch weer een geweldige dag!
    Veel plezier!

7. Ondanks het weer, toch een geweldige dag !!
    Heel leuk te kiezen voor de bierbrouwerij !!

Nog heel veel fun !

8. Heerlijk pas om kwart voor negen wakker worden. Lekker hoor. En wat een leuke dag hebben jullie weer gehad. Jammer van het weer, maar ja dat heb je niet in de hand. Leuk ook de bierbrouwerij. Zullen ze hier ook leuk vinden. En waar gaan jullie deze ochtend ontbijten, weer bij die gezellige dame? ;-) Maak er samen maar weer een mooie dag van.

9. Wat een leuke dag weer! Ondanks het weer... Mocht ik weer eens richting Florida gaan zal ik jullie blog even gebruiken als inspiratie, helemaal mijn ding!

10. Weer een heerlijke dag op dat beetje regen na.
    Leuk die Brouwerij en dat Flatbread Jammie......Have Fun

11. Hello girls on the road... in a men's world brewery :)
    Wij zijn weer thuis en heb al even snel jullie blog bekenen. Zie weer veel herkenbaars voorbij komen... heerlijk. Lekker genieten met z'n tweetjes, groetjes Eveline

12. Die bud tour lijkt me wel wat. Jammer van het weer dat gooit toch wat plannen in het water. Ja en narrige serveersters kom je in je vakanties altijd tegen. En de BJ' s staat bij ons ook hoog genoteerd. Gr Rob

13. Toch nog heel wat uit deze dag kunnen halen hoor! Zo kom je nog eens op andere plekken als je ter plekke creatief moet zijn ;)

14. Zonde van het weer maar ondanks dat een geweldige dag, Cheers!

15. Leuk rondje door vertrouwde omgeving. BJ's was inderdaad ook een leuke relaxte tent.
    Hopelijk is morgen de zon weer terug (of eigenlijk vandaag :))

16. Een leuke bier toer, een privé strand, mooie state parken, wat doen jullie dat toch allemaal goed!
    Het auto rijden gaat je nu zelfs zo goed af dat je zelfs de ferry op rijd Geweldig:)
    Hmmm, het eten ziet er weer zo lekker uit!

17. Een mindere dag word zelfs goed besteed, leuk om te lezen. Achhh die zeemeeuw :-)

18. Prachtige dag weer, buiten het weer dan maar dat komt vast weer snel goed.

19. Jammer van het weer ! Maar wel een leuk alternatief met Anheuser; staat het hoofdkantoor tegenwoordig niet in België ? Volgens mij zijn ze door InBev overgenomen ;-) ! En eindelijk een DQ !!! En inderdaad, die Small is al groot, moet je je voorstellen hoe een Medium eruit ziet .... Pfffttttt