zaterdag 17 augustus 2013

Hello ladies ..... and Doraku Sushi

Vannacht hebben we goed geslapen en rond 7.15 uur werden we allebei wakker.
Gisteravond begon mijn rechterknie ineens pijn te doen en 's nachts had ik hier last van. Geen idee hoe dit komt en hoop dat het niet erger wordt want dan valt het lopen en straks het autorijden niet mee.
Het zag er buiten al zonnig uit en we maakten een foto van het uitzicht vanaf ons balkon.

We gingen met de lift naar het zwembad en de pool guy herkende ons al, Hello Ladies, goodmorning.
Heel grappig want overal waar we komen is het Hello Ladies, how are you ladies, thank you ladies.
Het blog had dus beter Ladies on the road kunnen heten, haha.
We waren weer de enige bij het zwembad en het zwemmen deed wel zeer aan m'n knie maar later voelde het wat beter.
Na het douchen dronken we eerst een kop thee in de hal van het hotel en liepen daarna naar de overkant van het hotel. Sommige straten hier in het business deel lijken op straten in New York.

We liepen naar een ontbijtrestaurant in de buurt, Au bon pain, want we hadden gelezen dat deze aanbevolen werd op de site van Tripadvisor. Daar aangekomen bleek het alleen open te zijn van maandag t/m vrijdag. We liepen verder en ontdekten eigenlijk steeds meer restaurantjes in de buurt, o.a. een Subway, Pizza Hut, sushi restaurant en een Grieks restaurant.
Er zaten mensen buiten te eten bij een gezellig uitziend zaakje, Freshko en we besloten hier te gaan eten. Dit bleek een goede keuze.

We aten een warme ham/kaas croissant, een beker yoghurt met vers fruit en deelden een enorme beker verse jus d'orange.

Daarna reden we met de metromover naar Bayside Market Place om daar op ons gemak winkeltjes te bekijken. Het was al goed warm en zonnig buiten.

Er zaten o.a. een Guess store en een Disney store en diverse souvenir shops. Voor Tom zou het hier in Miami ook een walhalla zijn want overal zitten sigaren winkels met de mooiste Cubaanse sigaren . Er zitten in Bayside diverse restaurants, o.a. de Chili's waar we donderdag gegeten hebben, Bubba Gump, The Knife een soort steak/buffet restaurant (zit ook in Orlando) en Hard Rock Café.

We hebben een hele tijd naar alle boten en jachten in de haven staan kijken. Hier vandaan vertrekken schepen voor een rondvaart, piratenschepen en van die boten die snel over het water kunnen scheuren. zgn. thrill rides.

Aan de andere kant van de haven was o.a. de opstapplaats voor de Hop on, Hop off bus en de Duck tours. We wandelden langs het water richting Bayfront park, heel leuk om te zien met gekleurde stoeltjes langs het water. Hier hebben we een poos alle bedrijvigheid zitten bekijken.

Op de terugweg naar het hotel kregen we zin in iets lekkers en liepen naar een Starbucks. We namen beiden een frappuccino, Nathalie strawberry en ik een nieuwe smaak, mocha cookie crumble met een slice lemon cake erbij.

Voor morgenochtend, als we vroeg op pad willen om de huurauto op te halen, kochten we bekertjes yoghurt met muesli en fruit om op de kamer als ontbijt op te eten.
Nathalie wilde vanmiddag graag lekker zonnen bij het zwembad en ik wilde mijn boek uitlezen in de schaduw. We kleedden ons weer om in badkleding en gingen naar het zwembad.
Maar wat een verschil met vanmorgen! Bijna alle ligbedden waren bezet, er stond een dj die keiharde muziek draaide, het zwembad zat vol met hippe mensen.

Er waren nog twee ligbedden vrij bij een parasol en aan de pool guy die de handdoeken kwam brengen vroeg ik of deze opgezet kon worden. Helaas waaide het veel te hard dus dat ging niet, zei hij.
Nathalie vond het niet erg om alleen te blijven dus liep ik terug naar onze kamer waar ik fijn op ons balkon in alle rust mijn boek uit kon lezen. Ik ben blij dat we een kamer hebben met uitzicht op de stad in plaats van de baai want dan zou je constant die herrie bij het zwembad horen.  Jammer voor Nathalie dat ze niet zo'n hippe moeder heeft, haha.
Ze had zich trouwens prima vermaakt met mensen kijken en was lekker bijgekleurd in het zonnetje.
's Middags hebben we ook nog diverse foto's van het hotel gemaakt. Voor de entree staan iedere keer de mooiste bolides geparkeerd.

Het plan was om vanavond te gaan rondkijken in Mary Brickell village om daar te eten. Na het douchen en omkleden namen we opnieuw de Metromover.

We twijfelden over PF Chang's en een sushi restaurant, Doraku sushi, waar ik al veel over gelezen had. Bij Doraku was het happy hour van 5 tot 8 uur en er waren allerlei leuke gerechten in de aanbieding. Het restaurant zag er gezellig uit en we gingen binnen zitten in de koelte.

We bestelden allerlei lekkers en ik nam er een glas witte wijn bij. We kregen Salmon carpaccio, Doraku Tuna Tataki, Rock shrimp, California rolls en White Dragon rolls, de favoriet van onze ober.

We hebben gesmuld en het was erg gezellig.
Bij de Publix in dit complex kochten we kiwi's voor morgenochtend en mini Ben en Jerry's ijsjes die we onderweg naar de metromover op aten. Die metromover is echt een uitkomst als je snel en gratis door downtown wil reizen.

Morgen is het tijd om Miami te verlaten en met onze roadtrip te beginnen. We zijn hier nog maar twee dagen maar hebben het idee al veel langer weg te zijn.
Hieronder nog wat foto's van het Epic hotel.

1. Super leuk! Ben blij dat jullie nog geswitcht zijn met het hotel, want dit ziet er echt VEEL leuker uit dan ons hotel in Miami.
    Het eten ziet er overheerlijk eet, dat zal goed gesmaakt hebben.
    Veel plezier morgen, gr Esther

2. Het hotel ziet er ook geweldig uit en dan dat uitzicht, prachtig!
    Het eten ziet er ook allemaal heerlijk uit, goede keuze hoor;-)
    Verder een lekkere relaxte dag, morgen de auto ophalen en dan gaan de "girls echt on the road"!
    Have Fun Lady's!
    Grtz.Yvonne

3. Nou ladies, dat zag er weer uit als een topdag! Goede reis!

4. Zo, dus jullie zijn vanaf nu de Hippe Ladies, wat een poepie sjiek hotel zeg, ziet er echt uit om door een ringetje te halen!
    Alles op straat is ook zo schoon en mooi en wat is het dan toch heerlijk om lekker mensen te kijken en samen met je dochter heerlijk te eten.
    Balen van je knie, en hopelijk blijft het bij een eenmalig pijntje en kun je vanaf morgen ongestoord cruisen over de wegen van Florida!
    Ladies Have a Nice Day :)

5. Ziet er erg mooi uit allemaal. Alweer een hoop gezien en gedaan. Die auto's bij het hotel, hmmmm een soort walhalla :-)

waarschijnlijk heb je 't zelf niet gezien maar er zit een dubbele foto in, ik dacht eerst zoek de zeven verschillen, maar helaas. Verder erg leuk met zoveel foto's in het blog.

Sterkte met je knie, en veel plezier morgen met de reis.

6. Wat een lekkere dag weer en ik vind jullie de stoere ladies!!
    Lekker ondernemend zijn jullie helemaal super.
    Morgen veel plezier en hopenlijk gaat het dan ook weer wat beter met je knie!!
    Gr de moolenschotjes

7. Hè jammer voor de pijn in de knie, wel weer een dag om in te lijsten !!

8. Hello Ladies....wat een super mooi hotel zeg dat is een goede keuze geweest. Ik zou ook wel wat tijd kunnen doorbrengen op die stoeltjes in het park aan de kant van het water. Zeker geen straf.....Ook het avondeten is geen straf geweest zo te zien, dat ziet er echt heerlijk uit. Beterschap met je knie, ik hoop dat je er geen last meer van hebt.
    Have Fun!!

9. Zo dat ziet er echt allemaal heel goed uit. Met al die foto's en verhalen lijkt het inderdaad alsof jullie al een hele tijd weg zijn. Een mooie schone omgeving. Heel indrukwekkend allemaal. Nog heel veel plezier en lekker genieten.

10. Wat een heerlijke dagen hebben jullie beleefd in Miami, ziet er allemaal Top uit, dat hotel is echt helemaal WAUW!
    Lekker eten is wel aan jullie besteed, zo te zien, haha, lekker hoor.
    Geniet maar lekker verder en ik lees graag met jullie mee!

Enjoy!!

11. Hotel en eten zier er geweldig uit, ben benieuwd hoe het jullie vergaat met de auto, verheug me om de komende logs hierover te lezen have a safe trip!! GR ROB

12. Ook deze dag ziet er gezellig uit, ladies :-)
    Nu on the road. Ben benieuwd naar de belevenissen onderweg! Have fun! En sterkte met je knie

13. Het ziet er allemaal geweldig uit. We zijn erg benieuwd naar jullie verdere belevenissen en zullen jullie met veel plezier dagelijks volgen. Erg leuk dat je zo veel werk maakt van het reisverslag, zo krijgen we een goede indruk van diverse plekken. Veel plezier! Emiel, Monique en Rick

14. Wat een heerlijke vakantie zeg! Mooi hotel hoor. Leuk hoe jullie zo genieten samen. Have fun met de road trip.

15. Succes met je knie, wat een geweldige dag en die sushi's zagen er zalig uit!
    Enjoy!

16. Helemaal gemist dat jullie inmiddels al in Miami zitten. Wat een mooi hotel. Hopelijk gaat het snel beter met je knie.
    Heel veel plezier samen.

17. Hoop zo voor je dat je knie meevalt.