vrijdag 16 augustus 2013

Summer in the city ..... and TGI Friday's

We hebben heerlijk geslapen vannacht, de bedden liggen fantastisch. Nathalie was rond half 3 even wakker geweest en ik rond half 5 maar we vielen gelukkig weer in slaap. Uiteindelijk werden we tegelijk om kwart voor 7 wakker en zijn we opgestaan.
Als eerste gingen we de koffers herindelen omdat we onze kleding verdeeld hadden en nu gewoon onze eigen koffer wilden voor onderweg.
Het zag er al goed zonnig uit buiten en de zwembaden zagen er zo verleidelijk uit vanaf ons balkon dat we onze zwemkleding aantrokken en van de 18e naar de 16e verdieping gingen met de lift.

Bij de zwembaden aangekomen dit de zwembaden voor residents te zijn en het zwembad voor gasten lag aan de andere kant met uitzicht op de baai.
We waren de enige gasten en keken onze ogen uit, wat was het mooi allemaal en wat een uitzicht. Het water was heerlijk en we knapten er echt van op. Toen ik opstond vanmorgen had ik hoofdpijn dit verdween nu langzaam.

We gingen lekker douchen en smeerden ons alvast goed in met zonnebrand.
In de lobby van het hotel stond koffie, thee en jus d'orange klaar en een lekker fris drankje van water met citroen en komkommer.
We namen een taxi richting South Beach om te gaan ontbijten.
Onderweg genoten we van het uitzicht en leek het wel een speciale tour langs de haven met de enorme cruise schepen en langs Star Island met de grote mooie huizen van rijke en beroemde mensen.
We gingen ontbijten bij 11th Street. Diner een echte diner die oorspronkelijk in New Jersey gestaan heeft en later verplaatst is naar Miami.

We namen allebei een ham/cheese omelet met toast en fried potatoes en het smaakte heel goed. Er lagen hier ook weer eens lucifers, leuk. In het verleden spaarden wij luciferdoosjes van plaatsen waar we geweest zijn maar omdat er overal steeds minder gerookt mag worden verdwenen de luciferdoosjes ook.

Hierna liepen we naar het strand van South Beach en het was al zo warm en zonnig terwijl het nog maar 10 uur was . We hoorden dat het gisteren de hele dag geregend had dus we troffen het wel.
We zagen de leuke strandhuisjes op het strand en liepen een poosje met onze voetjes door de zee. Er waren alleen veel roze kwallen dus het was een beetje oppassen geblazen.

Na onze voeten gespoeld te hebben liepen we over Collins Avenue naar Lincoln Road Mall.
Wat een leuk winkelgebied, op een gegeven moment herkende Nathalie een stukje straat wat ze wel eens op een webcam bekeken had. Ze zei al, zullen we snel papa bellen, kunnen we naar hem zwaaien.
Bij een Starbucks gingen we lekker in de koelte binnen zitten om even bij te komen. Bij de nieuwe H&M in het Lincoln Theatre kocht Nathalie een leuke witte blouse in de sale en we bekeken diverse souvenir shops.

We wandelden rustig via Meridian Avenue naar het Holocaust memorial en probeerden zoveel mogelijk in de schaduw te lopen terwijl we steeds water dronken.
Wat een indrukwekkend monument, alhoewel het zo warm was kreeg je hier toch kippenvel. We maakten er veel foto's en liepen een poosje rond.

Daarna liepen we naar Macy's, helaas hadden ze hier alleen maar kleding want juist de huishoudelijke afdeling vind ik zo leuk.
We kochten opnieuw wat flessen water en liepen nu Collins Avenue af en verbaasden ons over al die gekke mensen die er rondliepen. Sommigen hebben ook totaal geen schaamte en liepen in miniscule bikini's of speedo's te paraderen. Er was een beach party aan de gang en daar gingen ze helemaal los. Op de volle terrassen zagen we mensen heerlijk lunchen en grote glazen Margarita's drinken.

Mooi om al die Art Deco gebouwen te zien, we hebben daar heel wat foto's gemaakt.
Bij News Café gingen we een poos op het terras zaten om te genieten van koude cola en een lekkere fruitsalade die we deelden. We zaten er heerlijk en hier hadden ze tenminste ook niet van die luide muziek op het terras.

We liepen nog een keer het strand op en het was aanzienlijk drukker nu en heet! We hebben allebei onze voeten verbrand aan het hete zand.
Om bij te komen gingen we een hele poos in een parkje in de schaduw zitten bij het strand om mensen te kijken, op segway, op roller skates, al joggend, echt geweldig. Intussen kwam Duck tours en de Hop on Hop off bus een paar keer voorbij over de boulevard. Er liep zelfs een man met een pet met oorwarmers langs, terwijl het ruim boven de dertig graden was! We keken onze ogen uit

Vanavond aten we bij TGI Fridays, hoe toepasselijk, op 500 Collins Avenue.
We hadden niet veel trek en deelden het nieuwe Taste and Share menu, een special deal: 3 mini gerechtjes voor 18 dollar. We kozen 2x de Ahi Tuna crisps (three blackened ahi tuna slices on tortilla chips with housemade guacomole, jalapenos and Sriracha sauce and avocado vinaigrette drizzled with cucumber wasabi ranch) en garlic and basil bruchetta (roma tomato, roasted garlic and fresh basil on fresh baked parmesan baguette crostinis with balsamic glaze).
Het smaakte goed en we gaven de voucher voor een gratis dessert. Maar toen kwam de ober terug met de rekening waar hij 8 dollar in mindering had gebracht. Hij had niet begrepen dat we het dessert wilden. Hij was niet zo snugger want hij was ook al 3x komen vragen wat we ook al weer wilden en het was voor hem ook erg moeilijk om te onthouden wie de cola en wie de sprite had, haha.
Toen we zeiden dat we toch het dessert wilden, brownie obsession (warm brownie with vanilla ice cream and caramel sauce with pecans) kregen we deze van hem. Uiteindelijk hebben we dus 8 dollar korting gekregen en een gratis dessert! We hebben ervan gesmuld.

TGI Fridays onder het Bentley hotel
Met een taxi reden we terug naar het hotel en liepen nog even naar een CVS die dichtbij lag om water en after sun te kopen. 's Avonds hebben we op de kamer het blog gemaakt, de 175 foto's uitgezocht van vandaag, gelezen en tv gekeken.

1. Oh, wat een leuke eerste dag al en heerlijk gegeten!
    Heel gezellig zo samen alles bekijken.
    Veel plezier morgen!

2. Wat een fantastisch uitzicht! En wat een geweldige eerste dag zeg. Mooie tijd wakker geworden en al zoveel gezien. Indrukwekkend lijkt me dat ook hoor het Holocaust memorial. En hoe toepasselijk, ook wij hebben bij TGI gegeten.
    Voor nu welterusten en een fijne dag weer morgen.

3. Waanzinnig vanuit dat zwembad WOW..
    Wij vonden het Holocaust Memorial ook heel indrukwekkend!!

4. Wauw wat een view! Dat is nog eens een super de luxe zwembad, waanzinnig!
    Veel gedaan al op jullie eerste dag en ja, mensen kijken blijft leuk natuurlijk, kan me voorstellen dat je heel wat aparte types ziet in Miami.
    Het eten ziet er allemaal heerlijk uit en lekker nog een gratis "toet", mmmm ;-)
    Morgen weer zo'n mooie dag!
    Grtz.Yvonne

5. Wat een geweldige eerste dag, en prachtig hotel zeg met die zwembaden.
    Dat memorial lijkt me zo indrukwekkend...
    Heerlijk weer, lekker eten, top!

6. Wat een heerlijke eerste dag. De ober had duidelijk een dag om lief te hebben ;-). Geniet ervan meiden!

7. Dat is de charme van Miami, al die mensen die in de meest vreemde outfits (of bijna niet) rondlopen. Heerlijk om mensen te kijken op Collins ave of Ocean side! Ladies wat een geweldige dagen hebben jullie al, ook de reisdag was een voorspoedige. Prachtige kamer en heerlijk gegeten. Tja restaurants uitzoeken en heerlijke menuutjes is echt jouw specialiteit Anita, Top!

8. Ziet er erg mooi uit allemaal. Vind vooral het verschil leuk tussen foto 2 en foto 3, het zwembad en het uitzicht over de rand.

Mensen kijken blijft het leukste wat er is. 175 foto's voor de tweede dag, dat belooft wat :-)

9. Jullie zitten zelfs al in het ritme...dat is lekker :)
    Wauw, wat een uitzicht, en wat een leuke dag hebben jullie beleefd.
    Mooie foto's. lekker eten en heerlijk mensen kijken, ik ben wel een beetje jaloers hoor:)

10. Wat een uitzicht vanaf het zwembad zeg niet meer normaal! Jullie hebben echt veel gedaan al vandaag en heel veel gelopen in de hitte. En inderdaad, de restaurantjes uitzoeken en coupons is helemaal jouw ding dus ik schrijf driftig mee hahaha.
    Have Fun!!

11. Wat een mooi hotel hebben jullie,en wat een lekkere relaxte dag!!
    En dan heerlijk gegeten met korting en gratis dessert:)
    Zo leuk om dit samen met je dochter te doen geniet er lekker van.
    Groetjes de moolenschotjes

12. Wat een heerlijke relaxte vakantiedag! Dat belooft nog wat voor de komende dagen. Leuk om zo met jullie de vakantie mee te beleven.

13. Het is nog paar maandjes wachten voor mij maar het lezen van je blog doet me al watertanden.....die zon, die zee....het eten ;-) !!

14. Jullie hebben al best lang geslapen zeg, dat red ik meestal niet de eerste dagen. En wat veel gedaan al zeg. Holocaust memorial is echt een must als je daar bent vind ik.
    Have fun!

15. Ja die fantastische uitzicht foto' s lijken erg op een csi miami scène. En bedienend personeel die foutjes maken komen jullie nog wel meer tegen de komende dagen, gratis toet! Gr Rob

16. Wat een lekkere dag en wat een mooi hotel!
    Gezellig dames, geniet ervan!

17. Wat een mooie dag om te starten. Als jullie al niet in de stemming waren, dan zeker nu wel.

18. Wauw!! Superhotel, superdag, supereten!!! We krijgen er meteen trek van! Nog 2 weekjes wachten voor ons...!

19. Leuk jullie zijn in het Newscafe geweest. Heerlijk al die bekende plaatsjes, krijg er heimwee van.....