donderdag 15 augustus 2013

Vlieg met me mee ...... en Chili's

We stonden vandaag om 3 uur op en aten en dronken een kleinigheid.
Nathalie kon zich vanmorgen vroeg al inschrijven voor tentamens voor haar studie farmacie. Dit was mogelijk vanaf vandaag en kan maar alvast geregeld zijn. Daarna gingen we op weg naar Schiphol na afscheid te hebben genomen van Sebastian.
Tom bracht ons weg en rond half 6 uur waren we bij de incheck balies. Omdat we de boarding passen al hadden hoefden we alleen maar zelf de koffers af te geven via een automatische machine. We moeten ze in Atlanta ophalen en daar opnieuw afgeven voor de vlucht naar Miami.

Daarna gingen we nog gezellig met z'n drietjes wat drinken en was het tijd om gedag te zeggen.

Nathalie en ik kochten wat leuke tijdschriften en aten een croissantje ham/kaas. We liepen een poos rond bij terminal 2 totdat het tijd was om naar de gate te gaan.

Bij onze gate van Delta viel het op dat er veel buitenlandse mannen alleen reisden. Dit was heel wat anders dan een vakantievlucht van ArkeFly.
We hadden stoelen op rij 15 in het midden en er waren helaas geen andere stoelen vrij want de vlucht zat bomvol.

Gelukkig kwam er naast mij een slanke jongeman uit Kazachstan zitten en naast Nathalie een jong meisje uit Koeweit, dus geen dikke Amerikanen.
Nu konden we langs het meisje er uit om naar de wc te gaan anders voel je je helemaal zo opgesloten. Haar moeder zat in de rij voor ons met 3 zusjes en heeft zich de hele reis niet met het meisje bemoeid.
Het toestel vertrok op tijd en na een goed half uur vliegen kregen we al een ontbijt.
De keuze was eitjes met aardappelen, gegrilde koude kipsalade of groentjes met kip, zoals de purser dit omriep.

Hier hadden we nog niet echt zin in en aten alleen de crackertjes met kaas.
Tijdens de vlucht kregen we voldoende drinken en we vermaakten ons met film kijken en lezen en allebei hebben we nog aardig wat kunnen slapen. Het leek ook wel een nachtvlucht want alle raampjes bleven gesloten en het was gedurende de hele vlucht donker in het toestel.

Vlak voor de landing kregen we nog een warm kaas broodje met tomaat en een dame blanche ijsje, dat was wel lekker.

Om 12.35 uur landden we in Deltaland, oftewel Atlanta. Je kunt wel zien dat dit de thuishaven is van Delta, wat een enorm aantal toestellen en reclames.
We waren snel bij customs en die man vroeg wat we kwamen doen en wanneer we voor het laatst geweest waren. Ook vroeg hij waar Daddy was.
Van Nathalie wilde hij weten of ze het leuk vond met mij op stap te gaan anders wilde hij wel in mijn plaats.
Na de foto en de vingerafdruk kregen we de stempel op de blauwe kaart en haalden we de koffers op. Deze gaven we direct bij connecting flights weer af.
Hierna moest de handbagage nog door de controle en schoenen uit en riemen af en werden we gescand. Ik werd er uit gehaald en werd nog gefouilleerd en ze ging met een doekje langs mijn handen om iets te testen. Alles was ok natuurlijk.

Met een treintje reden we van terminal F naar terminal B (van Bravo).
Hier gingen we even naar het toilet, kochten wat flesjes drinken en Nathalie had zin in een Nathans hot dog en ik nam een zakje chips.

Om half 3 gingen we weer boarden voor de vlucht naar Miami. Nu zaten we bijna achterin op rij 33 maar wel aan het raam.

We kregen wat drinken en pretzels (geen pinda's want er was iemand met een pinda allergie aan boord). De vlucht duurde ongeveer 1,5 uur. Op Miami konden we nu direct naar de bagageband waar de koffers gelukkig allebei al snel voorbij kwamen.
We liepen naar buiten waar het ontzettend vochtig en klam voelde en gingen in een rij staan voor een taxi.

We waren al snel aan de beurt en een vrouwelijke chauffeur bracht ons naar het Epic hotel. We kwamen nog in een file terecht en ik was blij dat we nu nog niet gelijk de huurauto hoefden te halen.
Het hotel zag er schitterend uit en er kwam direct een bell boy aan om onze koffers op een karretje te laden. Bij het inchecken hadden we een ontzettend aardige man en hoewel ik geboekt had bij Expedia was ik wel via hun website Kimpton member geworden en we kregen nu tot 10 dollar gebruik van de minibar, korting op een spabehandeling, snelle wifi en een glas prosecco in de bar.
Morgen maken we foto's van het hotel aan de buitenkant, we wilden nu te graag naar binnen.
We kregen een kamer op de 18e verdieping en hadden uitzicht op het zwembad. De kamer was ruim met super bedden en een mooie badkamer met stortdouche en apart bad. Hier kunnen we ons wel vermaken.

We gingen even chillen op de kamer en bekeken de leuke reacties op het blog
en op facebook omdat we nu internet hadden. In het vliegtuig was wifi aanwezig maar daar moest je wel voor betalen.
We pinden geld bij een ATM machine in het business center van het hotel en na ons opgefrist te hebben gingen we op pad.
We liepen naar de gratis metromover die ons naar Bayside market place bracht.

Bayside zag er ontzettend leuk uit maar we gaan later nog eens terug om alles op ons gemak te bekijken. We besloten bij Chili's wat te gaan eten want we hadden zin in een hamburger. Vooraf kregen we nog gratis Chips and Queso met onze voucher.
Ik nam een guacomole hamburger en Nathalie Big mouth bites burgers.
We konden buiten op het terras zitten met een prachtig uitzicht op de brug en de haven.

Inmiddels was het 20 uur en nog steeds erg warm en klam buiten.
Omdat het snel donker werd wilden we liever niet met de metromover terug naar het hotel en namen we een taxi, dat voelde iets veiliger.
Op de kamer hebben we heerlijk gedoucht en gingen op de fijne bedden liggen. Morgen zoeken we alle spullen wel uit want nu lijkt het of er een bom ontploft is, wat een zootje is het al in de kamer.
We gaan slapen want het is nu 22 uur in Amerika en 4 uur in Nederland.

1. Wat fijn dat jullie er zijn! Goede vlucht en gelijk al heerlijk uit eten. Geniet er van!

2. Zo jullie reis is lekker voorspoedig verlopen. Fijn hoor. En wat ziet de hotelkamer er mooi uit. Jullie zullen vast heerlijk slapen in de heerlijke bedden zodat jullie morgen uitgerust zijn om Miami onveilig te maken. Have lots of fun!

3. Jullie zijn er!! Let the fun begin!
    Veel plezier, gr vanuit Key Largo!

4. Zo het feest is begonnen!
    Kan me herinneren dat Atlanta een gigantisch druk vliegveld is, maar ja "home of Delta" dus dat kan niet anders.
    Het hotel ziet er super de luxe uit dus dat is wel uit te houden zo te zien;-)
    Lekker smullen bij Chili's en nog een paar mooie plaatjes geschoten ook.
    Toen kwam de "man met de hamer", is niet gek ook als je al zo'n lange dag achter de rug hebt, dus goed uitrusten en morgen Miami verkennen.
    Enjoy!
    Groetjes,
    Yvonne

5. Yes jullie zijn er!!
    Het genieten kan beginnen.
    Morgen heel veel plezier in miami
    Groetjes de moolenschotjes

6. Lekker hoor jullie zijn er al, vlotter reis gehad zo te lezen..
    Geweldig hotel, een goed begin is het halve werk!

Heel veel fun!

RIck en Mandy

7. Goede vlucht en mooi hotel, vakantie kan niet meer stuk! Have fun!

8. Goede vlucht, mooi hotel en lekker eten. Dat allemaal op de eerste dag. Ik reken het goed ;-)

9. Wat een heerlijk voorspoedige reis hebben jullie gehad. Een schitterend hotel hebben jullie uitgezocht, daar kunnen jullie wel van genieten, fijn! Die metromover is inderdaad leuk om te doen, maar niet in het donker lijkt me ook.
    Heel veel plezier in Miami!

Enjoy!!

10. Jullie zijn er met een mooi hotel! En al het diner bij Chili's gehad, kan niet beter. Alleen ziet Tom er op de foto op Schiphol maar een beetje beteuterd uit, haha!

11. Hoi Rob hier ff een reactie van mij, de lange eerste dag zit erop en de girls hebben het er goed vanaf gebracht. Ben benieuwd naar jullie avonturen. Heffun.

12. Heerlijk jullie zijn er en jemig wat een mooie kamer.. Geniet en tot de volgende update

13. Welcome to Miami!! Heerlijk jullie zijn er en wat een super hotelkamer zeg. Dat heb je weer goed uitgezocht Anita.
    Have Fun!!

14. Wat een heerlijke start in zo'n mooie kamer, een hele fijne vakantie!!

15. Ohh wat ziet het er weer goed uit, jullie blij dat jullie van hotel zijn veranderd. Ik kijk nu all weer uit na het verslag van morgen. Groetjes aan Nathalie!! Liefs, Annette

16. Hahaha, herkenbaar die ontplofte bom na de eerste aankomst ;-) ! Allemaal soepel gegaan zeg, heerlijk. Ik vind het altijd heerlijk vliegen met Delta. Het hotel is echt PRACHTIG, hebben jullie goed geregeld ;-) ! Ga jullie uiteraard volgen bij jullie belevenissen !

17. Heerlijke voorspoedige reis, en jullie zijn er! Geniet ervan en heel veel plezier!

18. Fijn dat jullie er zijn en er is al volop genoten. Ga zo door!

19. Yessss, het feest kan beginnen, jullie zijn er. Gelijk al de eerste dag Chili's.

En Deltaland hoe mooi kan je het hebben :-)

Een erg mooi hotel. Ondanks dat je denk ik bekaf was, "gewoon" het blog maken met foto's, we zijn er als het ware bij.

20. De reis zit er op, het genieten kan beginnen.
    Ziet er trouwens goed uit dat toestel van Delta.

Gr. Ronald

21. Wat een relaxte reis en wat een heerlijke dag al, dat gaat de goede kant op!
    Ik weet zeker dat jullie flink gaan genieten zo met z'n tweetjes, en wat een uitgebreid eerst verslag na zo'n dag!