donderdag 29 augustus 2013

Our own fun spot ... and Seasons 52

Nathalie maakte vanmorgen lekker roerei voor bij de warme broodjes bij het ontbijt. Een goed begin van de dag.
We zwommen een paar baantjes en na het douchen reden we naar de Premium Outlets aan International Drive.



Nathalie had op de website van Uggs mooie korte laarsjes gezien en we gingen kijken of ze in de shop voorradig waren. Helaas waren ze in de winkel niet te vinden en de andere laarsjes die er stonden vonden we duur.
Ik was niet van plan iets te kopen maar bij Tommy Hilfiger hadden ze Labor day sale en ik kocht er een leuke blouse en blazer met veel korting.
Nathalie (onze Miss Bakgraag) zag bij een kookwinkel een mooie tulbandvorm in de aanbieding die ze graag wilde kopen. Niet echt handig om mee te nemen in een koffer maar wel leuk om te hebben.
We wandelden langs alle winkels en het was goed warm.
Bij Starbucks dronk ik een espresso en Nathalie een appelsap en daarna gingen we naar huis om vanmiddag lekker bij de pool te relaxen.
Onderweg reden we langs het nieuwe Fun spot gedeelte en dat ziet er erg leuk uit, er is hier echt veel bijgebouwd. Hier staat o.a. de enige houten achtbaan van Orlando.
Nathalie ging zonnebaden met een eierwekker zodat ze op tijd kon omdraaien om egaal bruin te worden.
I'm made for the shade, haha, en op een gegeven moment was er voor mij nog een klein plekje schaduw beschikbaar.



Wat zullen we het zwembad missen straks in Nederland.
Ik had nog graag met Nathalie naar een Nail & Spa salon gewild want ik vind het altijd zo fijn om hier mijn voeten en handen te laten doen maar Nathalie kan er absoluut niet tegen als iemand aan haar voeten zit en ik vond het niet leuk om alleen te gaan. Ze vond het niet erg om thuis te blijven maar dat vond ik niet gezellig, volgende keer dan maar.
Aan het eind van de middag reden we naar het clubhuis om alvast in te checken bij Delta en de boarding passen daar uit te printen op de printers en pc's die daar staan.
Voor vanavond had ik via Open Table een reservering gemaakt bij het restaurant Seasons 52 en deze reservering printten we hier ook uit.



Na ons opgetut en omgekleed te hebben, reden we naar het restaurant Seasons 52 in de Dr. Philips area.
Tom en ik hebben hier in maart ook op de laatste avond van de vakantie gegeten en vonden het een erg leuk restaurant.
Er komen weinig toeristen en het eten is super vers en gezond (geen gerecht is meer dan 475 kcal).
Ze hebben een kaart met specials die iedere week wisselt vandaar de naam Seasons 52.
We hadden een tafel in een booth met uitzicht op de open keuken.



Als voorgerecht hadden we een Roasted Fig and Goat cheese flatbread.


Nathalie koos als hoofdgerecht een salade met biefstuk (Grilled Flat Iron Steak Salad Bibb lettuce, summer corn, roasted tomatoes, crumbled blue cheese) en ik een salade met rauwe tonijn (Maui Tuna Crunch sushi-grade seared tuna, organic greens, pineapple, toasted almonds, miso vinaigrette).
De salade kwam in een glazen cylinder met het vlees/vis ernaast geserveerd en net toen we dachten "hoe gaan we dit eten?" werd het glas door de ober opgetild en verspreidde de salade zich over het bord, mooi gedaan. We waren te laat voor een foto, dus heb een foto op internet opgezocht.


Het was heel lekker en we kletsten gezellig over alle dingen die we gedaan hadden deze reis, het was geweldig om dit samen te beleven.


Maui Tuna salad

Grilled flat iron steak salad
Het restaurant staat bekend om zijn lekkere toetjes Mini Indulgences genoemd. Wij kozen voor een Key Lime Pie en Raspberry Canoli. Daarna deelden we nog een Rocky Road toetje om het af te leren.


Wat een leuke geslaagde afsluiting van onze road trip. 
Thuisgekomen ruimden we het een en ander op en gaan pas morgen inpakken. We hoeven niet zo vroeg het huis uit en vliegen pas om 16.35 uur.
Rob en Yvonne en Daniëlle en Arjan zijn in Nederland druk aan het pakken en komen morgenavond in onze villa om van hun vakantie te genieten. Zij vliegen met ArkeFly op Sanford dus helaas missen we elkaar net.
Hopelijk blijft het de komende weken ook zulk mooi weer voor hun in de Sunshine State.

Ons vliegschema;
vertrek     Orlando  16.30 uur - vlucht DL 105
aankomst  Atlanta   18.01 uur
vertrek     Atlanta   19.57 uur - vlucht DL 32
aankomst Schiphol  10.40 uur op zaterdag 31 augustus



22 opmerkingen:

  1. Nog net jullie blog af kunnen lezen voor we op weg gaan naar Schiphol om ook die richting de Sunshine state af te reizen.
    Wat hebben jullie gezellige weken gehad zo met moeder en dochter.
    En weer heerlijk genoten van jullie villa en vooral lekker gegeten ze staan op de lijst...Bedankt voor het meelezen en een goede reis...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijke laatste dag en nog wat koopjes kunnen scoren.
    Seasons 52 ziet er heeeeeel goed uit;-)
    We vonden het hartstikke leuk om jullie te volgen, het is toch mooi dat je deze reis gezellig met je dochter hebt kunnen maken, maar ik kan me ook voorstellen dat je Tom een beetje gemist hebt hoor.
    Goede reis straks, het weer is hier ook niet slecht, dus kunnen jullie nog een beetje nagenieten.
    Gr.Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jullie hebben een schitterende vakantie gehad,leuk om hem te volgen .
    Een goede reis terug.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke en gezellige tijd heb je gehad met elkaar, heerlijk als je zo samen overal van kan genieten en dan natuurlijk vooral van het lekkere eten waar jullie beide van houden!
    Geniet nog van deze laatste dag en toch ook wel weer heerlijk om naar de mannen te gaan :), Ik neem aan dat die zicht thuis ook samen gezellig hebben vermaakt:)
    Fijne reis en op naar een volgende keer!
    Groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb jullie blog dagelijks gevolgd. Heerlijke vakantie, zo te zien. Goede reis terug en lekker nagenieten! (Florida forum)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo, dat is snel gegaan zeg! Hele goede reis naar huis!!!
    Over 23 weken mogen wij weer (voor maar liefst 5 weken). ;))

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jullie kunnen terug kijken op een geslaagde vakantie.
    Goede terugreis gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Tijdens het ontbijt aan het bureau op kantoor krijg ik een enorme trek als ik de mooi opgemaakte borden zie van season 52! Niet goed want er moeten nog een paar vakantie kilotjes af :).
    Bedankt voor je leuke blog en fijn om te horen dat jullie villa weer gevuld gaat worden, kunnen wij tenminste via de andere bloggers nog even blijven nagenieten.
    Nogmaals een hele goede terugreis!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. jullie hebben er een heerlijke vakantie van gemaakt!!
    De slingers hang je er zelf op, en dat is gebeurd, prachtige steden, heerlijk relaxen top dus.
    Het was weer leuk om mee te lezen, alvast een goede terugreis !!

    Rick & Mandy

    BeantwoordenVerwijderen
  10. We hebben ervan genoten een beetje met jullie mee te kunnen te reizen. Goede terugreis gewenst. Emiel, Monique en Rick

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heerlijk laatste dagje en ook weer fijn om naar je andere huis terug te gaan. Bedankt voor het meelezen, goede reis terug, gr Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi afsluiter van de vakantie. Zonnen, zwemmen, shoppen en nog een keer lekker uit eten. Wat leuk zo'n restaurant met een wisselende kaart. Ik zit iedere dag altijd uit te kijken in welk restaurant jullie nu weer zijn beland. En ja wat zullen jullie het zwembad gaan missen, maar ook weer fijn om naar je mannetje te gaan. Jullie kunnen in ieder geval terugkijken op een heerlijke vakantie. Ik blijf in herhaling vallen maar ik vind het zo ontzettend leuk dat je dit samen met je dochter hebt ondernomen.
    Succes met pakken en alvast een hele goede reis terug naar Nederland.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Tjonge zit het er al op!! Ik heb genoten van jullie reis en inderdaad zoals Sonja al zegt: wat heerlijk om dit samen met je dochter te mogen doen. Lekker natuurlijk ook om de mannen weer te zien. Een hele goede reis terug naar huis en aftellen naar de volgende vakantie......

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Time flies when you're having fun. Was iedere ochtend leuk om te lezen wat jullie gedaan hadden. Ook namens mij alvast een goede terugreis gewenst.

    Denk je nog aan mij op Atlanta ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een heerlijke laatste dag! Succes met inpakken, en alvast goede terugreis!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Bij mijn grote vriend Tommy is het moeilijk om niets te kopen. Zeker als ze zulke leuke aanbiedingen hebben. Maar een geweldige vakantie is heerlijk afgesloten. Succes met inpakken en een voorspoedige reis terug. Gelukkig blijft het weer hier ook nog lekker dus het is niet gelijk helemaal afkicken van de warmte.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Zo wat hebben jullie een heerlijke vacantie gehad..
    Het is wel erg snel gegaan ,morgen alweer naar huis.
    Super bedankt dat wij mee mochten lezen was erg leuk.
    Nog geen plannen voor de volgende trip??
    Dan zijn wij weer van party om lekker mee te lezen.
    Nu alvast een goede terugreis...
    Groetjes de moolenschotjes

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Jeetjeeee, is de vakantie alweer bijna voorbij!
    Gaat snel als je zo aan het Genieten bent.
    Het is altijd Genieten als ik foto s zie van jullie Villa.
    Het doet mij terug denken aan een mooie vakantie in de villa!
    Bedankt voor het meelezen van jullie blog.
    Alvast een goed terugreis....

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Zojuist je blog weer helemaal bij gelezen. Wat een heerlijke vakantie zo samen met dochter!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een enorm leuke vakantie hebben jullie samen gehad maar ik kan mij voorstellen dat je Tom gemist hebt.
    Wij zijn denk ik van dezelfde leeftijd en in onze tijd ging je eigenlijk bijna altijd samen weg, met of zonder kinderen.
    Persoonlijk vind ik dat ook het gezelligst maar ik heb geen dochter dus dat scheelt.
    Wel jammer dat het er voor jullie al weer op zit. Een hele goede reis naar huis.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Het was leuk om jullie te volgen en zo te lezen hebben jullie ook genoten. Wij gaan de komende weken hierop voort boduren en hebben inmiddels Watersong bereikt. Sterkte met de jatleg. gr Rob

    BeantwoordenVerwijderen