zondag 18 augustus 2013

Let the journey begin ..... and Texas Roadhouse

Wat een herrie vanmorgen toen de wekker om half 7 afging, maar we wilden op tijd opstaan want vanaf 9 uur kunnen we de huurauto ophalen.
Als eerste lezen we alle leuke reacties op het blog, iedereen heel erg bedankt. Het is zo leuk om zo de dag te beginnen en geweldig om te zien dat het blog zo vaak bekeken wordt.
Nadat we gedoucht hadden willen we net naar de hal lopen om thee en jus d'orange te halen als we een WhatsApp van Sebastian krijgen of we even op skype kunnen komen. Hoewel we net alles al ingepakt hebben pakken we snel de spullen weer uit want het is natuurlijk heel erg fijn om ze even te kunnen zien en spreken. Gelukkig hebben we beeld en geluid en kletsen we even bij.

Wij ontbijten op het balkon met een bekertje yoghurt en kiwi en gaan dan met onze spullen in de lift naar de balie om uit te checken.

We leveren de sleutel van de minibar in en alles is in orde. Aan alle kanten willen ze ons helpen om de koffers naar de uitgang te brengen. Er staat al een taxi voor de ingang met een aardige taxichauffeur.
Onderweg kletst hij gezellig met ons en vertelt hij dat hij net terug is van een cruise door Europa en dat hij o.a. Denemarken, Zweden, Berlijn en St. Petersberg bezocht had.
Volgend jaar wil hij naar Amsterdam om daar te gaan fietsen. Hij bracht ons snel naar National car rental aan Collins Avenue en brengt zelfs onze koffers naar binnen, echt service.

We waren gelijk aan de beurt bij National waar het computer systeem plat lag, echt handig. De medewerker ging nu alles op een formulier invullen en kon er niet over uit dat we zo'n goede deal hadden. Hij probeerde nog een extra verzekering en navigatie aan te smeren maar dat hoefden we niet.
Er stond een zwarte Dodge Journey voor ons klaar, hier zijn we erg blij mee. Echt een stoere bak met een Maryland Star Sprangled Banner kenteken.

We moesten even uitvinden hoe de achterklep openging en hoe we moesten starten maar het lukte!
De auto heeft een keyless start systeem met een start-stop knop.
Meestal als we op vakantie zijn in Florida rijdt Tom altijd en ik rijd wel eens een stukje maar nooit een hele vakantie alleen. Gelukkig ben ik wel gewend aan een automaat.

Het was bloedheet in Miami en de airco stond eerst op vol vermogen. We hadden onze eigen navigatie meegenomen uit Nederland maar die stomme Miep snapte er helemaal niks van en bleef maar op Orlando staan. We voerden als bestemming Saw Grass Mills mall in en het zou 180 mijl zijn volgens haar.
Intussen was ik al gaan rijden en gelukkig heb ik ook mijn NATIgatie bij mij en zij keek op een plattegrond om de weg te wijzen.

Opeens komen we bij een tolhokje waar je 1 dollar moest betalen en waar geen Sun Pass lane was. We gooiden al ons kleine geld in de bak en helaas was dit maar 75 cent. We hadden nog wel veel pennies maar die mogen niet, dus de slagboom ging natuurlijk niet open. De knop voor Help werkte ook al niet.
Wat zijn wij blij dat we op zondag de stad uit gingen en het niet druk was onderweg want gelukkig stonden er geen auto's achter ons en kon ik uitstappen om binnen bij een mannetje geld te wisselen. Pffff dat was zweten.
Pas na een half uur begreep Miep eindelijk, nadat ze gereset was, dat we bij Miami waren en konden we de route volgens zoals ze aangaf en zaten we op de juiste weg.
Rond half elf kwamen we bij de mall aan en parkeerden de auto, het was nog verlaten.

We hadden een heel andere voorstelling van de mall en dachten dat het veel sjieker zou zijn maar vonden het eigenlijk niet zo heel bijzonder. Het is meer zoals een outlet i.p.v. een overdekte mall.
De winkels gingen pas om 11 uur open en we liepen eerst naar de Garden Food Court om bij Subway een lekkere Footlong met tuna te eten, het smaakte super.

Ik haalde nog een sterke espresso bij Häagen Dasz en daarna liepen we een poosje langs de shops maar Nathalie wil het echte shoppen bewaren voor Orlando.
Bij de auto aangekomen bleek het een stuk drukker geworden te zijn en was het vechten voor een plekje. Toen ze zagen dat wij naar de auto liepen kwamen ze gelijk achter ons aan. Ze wisten natuurlijk niet dat het even zou duren tot ik weer gestart was, haha.
We voerden de volgende bestemming in, Sebastian inlet State Park en reden eerst over de Florida Turnpike waar we ook nog in een enorme bui terecht kwamen. Inmiddels had ik ook de Cruise Control gevonden en dit was wel fijn want dan hoefde ik niet steeds mijn rechterbeen te gebruiken. Mijn knie is al een stuk beter maar is nog wel gevoelig.

De weg werd steeds mooier en we kregen steeds meer het Florida gevoel. We reden langs Vero Beach waar een mooi Disney hotel ligt aan het strand. We stopten bij een strandopgang en genoten even van het prachtige witte strand, de felblauwe zee en het uitzicht. Het was bloedheet en je voeten verbrandden aan het zand.

Bij Sebastian Inlet state park betaalden we 8 dollar toegang en keken er een poos rond. Grappig om al die families te zien die met hele voorraden eten een dag op pad gaan. Het was er erg mooi, er werd volop gevaren en we maakten veel foto's. We hebben een hele tijd bij vissers staan kijken en zagen een rog zwemmen in het heldere water.

Via Melbourne reden we naar Palm Bay en onderweg stopte een auto ineens voor ons om een schildpad naar de kant te brengen. In Palm Bay hadden we een reservering bij het nieuwe Holiday Inn hotel waar we vriendelijk verwelkomd werden.

Het ziet er netjes uit en we hebben een ruime kamer met 2 double beds. We brachten de spullen naar de kamer en reden daarna naar Texas Roadhouse aan de overkant van de weg. Hier had Nathalie zich de hele dag al op verheugd en ze wist precies wat ze wilde bestellen. We konden gelijk aan tafel en aten lekker van de doppinda's en de warme kaneelbroodjes.
Vooraf hadden we een gratis appetizer met onze voucher en kozen voor de Cactus Blossom. Deze lijkt erg op de Bloomin' Onion bij Outback.

Tussendoor namen we een Caesar Salad en als hoofdgerecht Fall of the Bone ribs met een Fully Loaded baked potatoe. Op de foto komen de spare ribs niet zo mooi uit maar ze waren echt heerlijk.

We verbazen ons er altijd over hoeveel mensen hun verjaardag vieren in een restaurant, tot vier keer toe kwam al het personeel al klappend en zingend door de zaak naar de jarige om hem /haar  toe te zingen.
Een stukje verder aan de weg zat een Walmart waar we wat flesjes water en fris kochten en wat fruit.
Het voelt net of we er gisteren nog rondliepen, grappig is dat.

Op de kamer ging Nathalie tv kijken terwijl ik me met het blog bezig hield en de foto's uitzocht.
Al met al was het een enerverende dag! De titel van het blog vandaag wilde ik eerst Let the roadtrip begin noemen maar met een Dodge Journey onder de kont vond ik deze wel toepasselijk.

1. Wat een heerlijke dagen hebben jullie al achter de rug, dat is echt genieten!
    Tja, al dat geklap met die verjaardagen......,arm personeel.

2. Oh dames wat hebben jullie het goed. Wij zijn inmiddels weer in Nederland dus moest even nog het verslag van de vorige dag ook lezen. En wat nou niet hip? Hartstikke hip jullie met z'n twee op pad. Wij hebben dus juist alleen het overdekte gedeelte van de Sawgrass Mills mall bezocht. Dus echt de mall. Ik denk dat die mall echt onwijs groot moet zijn als er ook nog een buitengedeelte bij zit. En ik vind je maar een stoer wijf hoor zo met die grote bak op pad. Geniet er goed van!

3. Ja Sonja haalt me de woorden uit de mond....ook ik vind het ontzettend stoer dat jullie deze trip samen ondernemen en in zo'n bak rondrijden!!
    Weer veel gezien en lekker gegeten, dat is het goede werk. Op naar weer een top dag.
    Have Fun!!

4. De Sawgrass is eigenlijk een outlet vind ik, bere-druk en mega toeristisch. Ook liggen de prijzen m.i. iets hoger dan Orlando e.o.
    Ladies, jullie zijn bikkels om een heerlijke rondreis met zijn tweeen te maken, wat nou... Geniet met volle teugen, ik geniet helemaal met jullie mee!

5. De foto's worden met de dag mooier :-) Dat verhaal bij dat tolpoortje, ik zie 't helemaal voor me, en rijden met NATIgatie; you've reached your destination, hahaha.

Texas roadhouse zag er ook weer erg lekker uit...

6. And you have hit the road! Lekker hoor, Texas Roadhouse mjammie. Blijf vooral lekker genieten en veel plezier!

7. Nou ik vind je een "bikkel" hoor om gelijk in die auto te stappen, shapo!
    En dan bij zo'n tolpoortje staan, "your worst nightmare" toch ;-(
    Gelukkig opgelost goed opgelost en weer verder;-)
    Het eten ziet er weer top uit, lekker!
    Grtz.Yvonne

8. Ik sluit mij volledig aan bij de vorige "sprekers", stoer en gaaf dat jullie die met zijn 2en doen, GIRL POWER!!! TOP
    En heel fijn dat wij via jouw blog nog even kunnen nagenieten :), gr Mariska

9. Het gaat jullie weer goed af!!!
    Wij snappen niet dat iedereen naar de stranden aan de Gulfcoast gaat. Wij vinden de Atlantische stranden veel mooier, en kijk maar eens naar die mooie foto van jullie.
    We blijven meegenieten hoor!

10. Wat een heerlijke dag, en mooie foto's zo met de zon en de mooie blauwe lucht en wolken. En een stoere car :-)

11. Tja, het maakt niet waar de Wal-mart is maar het voelt altijd meteen zo vertrouwd :)

12. Wat zijn jullie goed bezig, stoer, hip en sexy, wat een koppel :)

13. Auto staat jullie goed en dat verhaal van het tolpoortje dat hadden we graag gezien, leuk verslag en foto' s zie helemaal voor me waar jullie zijn, tankdop al gevonden, die willen ook nog weleens op een rare positie zitten. Veel plezier allebei. Gr Rob

14. Hallo ladies,
    Heerlijk bij gelezen zit er allemaal helemaal top uit!
    Het verhaal van het tolportje heel herkenbaar Have Fun!!

15. Ik ben weer helemaal blij met lezen. Fijn dat de reis zo voorspoedig is gegaan en wat een leuke dagen hadden jullie in Miami! Het hotel zag er erg mooi uit en lekker dat het 's morgens vroeg zo rustig was daar. Hopelijk gaat het snel beter met je knie Anita. Geniet lekker met zijn tweetjes en ook ik vind het hartstikke stoer dat jullie dit met zijn tweetjes doen.

Veel plezier weer!

Groetjes,
    Sonja

16. OOh wat een heerlijke dag, en een supergave auto!! Krijg zo'n heimwee!!

17. Wat een heerlijke dag weer.
    En een broodje subway altijd lekker
    En het avond eten zag er ook lekker uit.
    Krijg heimwee naar al die mooie foto's
    Veel plezier
    Gr de moolenschotjes

18. Weer ff aan het bijlezen. Saw grass is ook een outlet. Vind het ook vergane glorie. Grote bak stoer hoor dames.
    Have fun! Ga snel verder lezen

19. De Mall is vooral erg groot, maar ik vind het niet echt mooi, toch al beetje oud en dat is goed te zien. En ja, vooral een echte outlet. Mooie Journey, zowel de reis als de auto dus en gelukkig is de navigatie toch aangeslagen. Alhoewel jullie Orlando vast wel hadden gevonden !! Prima hotel zo te zien !