zaterdag 31 augustus 2013

The girls road trip has come to an end

Vanmorgen hebben we eerst ontbeten op het terras en daarna zijn we begonnen met opruimen, beddengoed en handdoeken wassen en de koffers inpakken.
Met de weegschaal hielden we goed in de gaten dat de koffers niet meer dan 23 kg wogen en de handbagage niet meer dan 10 kg en het lukte!
Nadat alles klaar stond gingen nog even zwemmen en douchen en rond half één verlieten we het huis.
Het voelde wel weer vreemd om een lange broek aan te doen maar dit vind ik in het vliegtuig wel fijner omdat het soms zo koud kan zijn aan boord.
De zon deed goed haar best en het was al 32 graden en dan valt het helemaal niet mee om het huis en lekkere zwembad te moeten verlaten. Bye spa, bye home, bye palm trees, we will miss you.

Op weg naar het vliegveld tankten we de auto helemaal vol en reden daarna naar de Rental car return op Orlando International airport.
We waren allebei zo blij dat we vanaf Orlando terugvlogen en niet helemaal naar Miami hoefden te rijden.
Vanwege de aanrijding moest ik me even melden bij het verhuurkantoor van National/Alamo en alles was in orde. We waren goed verzekerd dus niets aan de hand. Er werden op de auto allerlei stickers geplakt dat deze in een aanrijding was geweest.
In totaal hebben we 1270 miles gereden deze vakantie, dus iets meer dan 2040 km.
Ik voel me best trots dat ik deze keer zelf gereden heb tijdens deze vakantie, op de snelwegen waar je links en rechts ingehaald wordt (zelfs door vrachtwagens), getankt, geparkeerd in parkeergarages, door tolpoortjes geraced en zelfs een ferry op ben gereden. 
Gelukkig voelen we ons weer helemaal prima en hebben we niks aan de aanrijding overgehouden.

Het was rustig op het vliegveld en we liepen naar Delta om zelf in te checken. De koffers werden direct doorgelabeld naar Schiphol.



Inmiddels was het half 3 en besloten we langs de controles te gaan om daar ergens wat te gaan drinken. We kwamen op de terminal waar ook Outback zit maar het was nog wat te vroeg om al warm te eten.
Bij Starbucks deelden ze mini frappuccino's uit van de smaak cookies and cream die tot eind augustus de special was. Hierna gaan ze over op pumpkin smaak.
Nathalie had zin in de lemon cake, die heeft ze deze vakantie ontdekt en vindt ze erg lekker en we deelden samen een plakje om het af te leren.



De vlucht naar Atlanta zat helemaal vol en ze zochten zelfs vrijwilligers die een andere vlucht zouden nemen.
We zaten op stoelen 24 A en B bij het raam en er kwam een dikke man naast me zitten die net tussen de leuningen paste.
Het toestel vertrok wel iets later maar uiteindelijk landden we al om 18 uur op Atlanta. We kwamen aan bij terminal A en moesten met het treintje naar terminal E, dat gaat supersnel.




Daar aangekomen zat er een TGI Friday's maar omdat het er druk was, waren we bang dat het te lang zou duren. Omdat we eigenlijk toch alleen een hamburger wilden eten, haalden we er tegenover bij McDonalds een hamburger met frietjes en mayo.




Vanaf 19 uur begonnen ze met boarden en wij zaten op stoelen 26 C en D in het midden, maar gelukkig wel aan het gangpad.
De vlucht vertrok op tijd en zou 8 uur duren.
Ik keek deze keer eens een film en koos voor "Brave", verder vermaakten we ons met lezen en hebben zo nu en dan wat geslapen.

Als menu konden we kiezen uit kip met salade of pasta met champignons. We kozen de pasta maar deze ging ongeopend retour en aten we alleen de crackers met kaas en het brownie cakeje.
We hadden zelf een grote fles water gekocht dat is wel handig met zo'n nationale vlucht, je kunt gewoon spullen mee aan boord nemen.
Ze kwamen ook vaak langs met drinken, dat was wel fijn. Anderhalf uur voor aankomst kwamen ze nog langs met het ontbijt maar we hoefden niet en namen alleen een kop thee.
We landden zaterdagmiddag om 10.15 uur en de koffers waren er snel. Er stond een heel welkomst comité voor ons klaar, Tom en Sebastian, mijn zus Petra met haar kinderen en mijn broer Wilco. Fijn om de mannen weer te kunnen kussen en omhelzen.
We gingen gezellig met  z'n allen bij Déli France een ham-kaas croissant eten met een cappuccino.



Zo is er een einde gekomen aan onze meiden vakantie, we hebben veel lol gehad samen en het was erg gezellig. We hebben van ieder moment genoten en hebben ongeveer 1300 foto's gemaakt dat wordt nog een leuke klus om uit te zoeken.
De hoogtepunten van deze reis waren Miami Beach, de mooie verlaten stranden aan de Gold coast, het leuke plaatsje St. Augustine en het gezellige St. Johns Town center in Jacksonville, het concert van Bruno Mars en natuurlijk de villa.

Het was weer een feestje om iedere avond lekker uit eten te gaan, dat vinden we heel belangrijk tijdens onze vakanties. Nu eens niet te hoeven bedenken WAT gaan we eten vanavond maar WAAR gaan we eten?
Thuis brengen we samen ook uren door in de keuken met kokkerellen en recepten uitproberen.
Nathalie gaat een plakboek maken met alle bonnetjes en informatie die we onderweg meegenomen hebben.
We willen iedereen bedanken voor de vele leuke reacties en zeker de mensen die bijna iedere dag gereageerd hebben. We vinden het heel leuk dat het blog al meer dan 11.000 bekeken is.


Tot een volgende keer allemaal.

25 opmerkingen:

  1. Welkom thuis, zo te lezen ging het heel voorspoedig!
    Wij hebben genoten van de blog, en ...het bracht ons veel voorpret!!

    Tot een volgende keer!!

    Rick & Mandy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jullie bedankt voor het delen van de avonturen! Ik heb meegenoten, op naar een volgende keer.

    Groetjes van Aggie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echt een supertrip !!! Heerlijk om mee te lezen; en die lemon cake vind ik ook zo lekker ;-) ! Mooi ontvangst, iedereen weer zo blij dat jullie er zijn. En het blijft een extreme luxe, zo naar je eigen villa kunnen. Dank voor het keurig bijhouden van het blog !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Anita, ik heb genoten van je verslag van deze bijzondere meidentrip. Wat hebben jullie veel gedaan en gezien. Dank voor je trouwe updates, ik weet dat dat niet altijd meevalt. Tot de volgende keer!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een heerlijke tijd hebben jullie samen doorgebracht en wat een stoere dingen hebben jullie gedaan en meegemaakt!
    Zo leuk dat je ondanks de lange dagen toch zoveel tijd hebt gevonden om elke dag een uitgebreid blog te schrijven.
    Op naar de volgende vakantie :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een ontvangstcomité op Schiphol. Iedereen was blijkbaar blij dat jullie weer thuis zijn. Zo'n warm welkom maakt het gemis van de villa en het zwembad vast goed. Bedankt dat ik wederom mocht meegenieten van jouw blog. Echt heel leuk om jullie zo weer te volgen. Nu lekker even bijkomen van de reis en de jetlag en o ja, natuurlijk wel bedenken wat jullie vanavond moeten eten ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jullie zijn weer goed ontvangen thuis, dat maakt het thuiskomen minder erg, haha. Bedankt voor het meelezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb ook genoten van het lezen van jullie verhalen.Bedankt hoor.
    Oh ja, en nu weer zelf iets bedenken om te eten.
    Groetjes 10[zus van Y]

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooi ontvangst en dan een goede afsluiting bij Delifrance, het is al eerder gemeld, maar petje af voor deze ontzettende leuke moeder dochter vakantie, TOP en bedankt voor het meelezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Welkom thuis 'girls', jullie kunnen terugkijken op een heerlijke vakantie met elkaar.Jammie de lemon cake ...Het was gezellig mee te lezen en jullie te volgen. Tot de volgende keer, groetjes Eveline

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gezellig om nog met z'n allen nog te ontbijten op Schiphol.
    Het was weer erg leuk om mee te lezen. Met name de restaurants die jullie aan doen vind ik altijd leuk om te zien.
    Bedankt dat wij hebben kunnen meelezen en tot een volgende keer.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik heb genoten van je blog. Het gaf me in ieder geval al veel inspiratie voor onze eigen reis.

    Ik kijk alvast uit naar jullie volgende trip en het bijhorende verslag.
    Groetjes,Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Jammer dat het weer voorbij is. Het was leuk om mee te mogen lezen, bedankt hiervoor en tot een volgende keer!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Goed om te horen dat jullie niets aan het ongeluk hebben overgehouden. Een geslaagde vakantie dus!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Gelukkig dat jullie niks van het ongeluk hebben over gehouden,
    ik heb genoten van jullie belevenisen, een super vakantie hebben jullie met zijn tweetjes gehad.
    Misschien tot een volgende keer, ik hoop het echt.
    grtjes Mineke

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Bedankt voor het meelezen van jullie roadtrip. Een echte meidenreis! Heb genoten van de verhalen en de foto's tot een volgende keer maar weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Nou dames dat was een mooie reis!! En Anita je mag zeker trots zijn dat je zelf gereden hebt, ik weet niet of
    Ik dat zou durven terwijl ik hier uiteraard overal heen ga....... Dank jullie wel dat we mee mochten lezen, ik heb met veel plezier jullie avonturen gevolgd.
    Tot de volgende keer,
    Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik heb genoten van jullie blog meiden!
    Was erg leuk om te lezen en goed voor onze voorpret.
    Ik kijk nu alweer uit naar jullie volgende Orlando vakantie (en dat terwijl ik nu prinsheerlijk in jullie villa zit ;-))

    Groetjes vanuit een zonnig Orlando.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Dank voor het meegenieten met jullie trip, de mooie verhalen en de leuke foto's!! Erg leuk zo samen op pad, ik weet niet of ik zo stoer zou zijn..... Nu weer wennen aan het 'gewone leven'. Tot een volgend blog, groetjes Christa

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Halaas zit jullie mooie reis erop maar wat hebben jullie genoten mer zn tweetjes.
    Echt super stoer om daar samen overal op af te gaan!! Je mag zeker trots zijn anita!!!!
    Ik kijk nu al weer uit naar jullie volgende blog:)
    Heel veel groetjes de moolenschotjes

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik ben een stille genieter geweest tijdens je vakantie. Elke dag trouw gelezen en genoten van jullie avonturen. Dankzij jou heb ik nu wel een aantal restaurants gevonden waar ik zeker wil gaan eten in Oktober.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik liep een beetje achter met de verslagen omdat we een weekendje weggeweest zijn. Zojuist heb ik jullie leuke verslagen van de laatste dagen nog gelezen. Jammer dat het er weer op zit en wat gaat het altijd snel als je daar bent he? Jullie hebben wel genoten met zijn tweetjes, heerlijk ook om af te sluiten in de mooie villa!

    Welkom thuis en bedankt voor het mogen meegenieten!

    Groetjes,
    Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Beetje late reactie, was op vakantie, maar heb genoten van jullie blog. Wat hebben jullie een prachtige reis gemaakt zeg! Ontzettend bedankt voor het schrijven van de blog, zo kon ik toch een beetje meegenieten :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Met veel plezier hebben we jullie weblog (gevonden via het Florida Forum) gelezen en hebben hier veel tips uit gehaald voor eigen eigen reis door Florida die we volgend jaar willen gaan maken.

    We hebben wel één vraagje; jullie schrijven de hele tijd over de kortingsvouchers die jullie van restaurants hebben, wat zijn dit voor vouchers?

    Groetjes, Sharon Hoesen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Sharon, leuk om te lezen dat je tips uit ons reisverslag hebt kunnen halen voor jullie reis volgend jaar. Bij diverse restaurants kun je je aanmelden voor hun e-mail nieuwsbrief. Je ontvangt dan soms vouchers in je inbox voor korting of free appetizers. Doe dit wel vlak voordat je op reis gaat want de vouchers zijn maar kort geldig. Heel veel plezier met alle voorpret. Groetjes Anita

      Verwijderen