dinsdag 20 augustus 2013

Dank je wel voor de zon ..... en Columbia restaurant

We werden allebei om 8 uur wakker. Ik was vannacht een paar keer wakker geweest en Nathalie ook van mijn gesnurk, haha, ze had  zelfs oordopjes ingedaan. Thuis vind ik altijd dat Tom zo luid snurkt maar hij hoort mij nooit.
Het ontbijt was tot half 10 en we liepen via de trap naar de ontbijtruimte waar maar één andere tafel bezet was. Vandaag konden zelf wafels bakken, lekker. We hebben ook nog hard moeten lachen, een moeder was voor haar dochtertje gekleurde fruit loops in een schaaltje aan het doen met melk en terwijl ze het geeft struikelt ze. De hele vloer was versierd met gekleurde fruit loops.

Naast het hotel lag een tankstation waar ik voor het eerst ging tanken. Ik gaf wat geld binnen af en tankte de auto vol. Ik had hier een beetje tegenop gezien maar het viel alles mee.
We reden naar the nations oldest city St. Augustine wat ongeveer 10 minuten van het hotel af lag. Zodra we de stad in reden zagen we een overdekte parkeergarage naast de Tourist information.
De garage was nog leeg en we konden dus lekker koel geparkeerd staan, buiten was het al weer boven de 30 graden. Als eerste bekeken we Castillio de San Marcos wat prachtig aan het water lag.

Er reden allerlei trolleys die toeristen rondreden maar wij besloten gewoon te gaan lopen, zo groot is het centrum niet. Het was alleen erg warm, het zweet droop van je lijf.
We zagen het oudste huis, het Flagler college, de oldest Wooden School en wandelden door de gezellige St. George street. Ik dronk een sterke espresso van Starbucks en Nathalie haalde een lekker ijsje bij Kilwins.

Hoe later het werd hoe meer mensen er kwamen maar echt druk was het nog steeds niet.
Daarna reden we over de brug naar Anastasia State Park waar we 8 dollar toegang betaalden. We reden richting het strand waar we eerst naar de pier wandelden met onze voeten door het water. De zee voelde gewoon lauw.
Nathalie wilde graag even liggen zonnebaden maar ik kan niet zo heel goed tegen de zon en had me al ingesmeerd met factor 110 en zat op het strand onder een paraplu/sol en toch ben ik verbrand. Maar we genoten volop aan het strand, zo mooi die blauwe luchten met de wolken en het geluid van de zee.

We namen wat van het witte zand mee als souvenir. Van alle stranden waar we geweest zijn bewaar ik kleine flesjes met zand thuis. We spoelden onze voeten af en reden naar een Nature's trail waar we een stuk wilden wandelen maar het was zo heet en er waren best veel insecten dat we toch maar verder gingen. We zagen nog wel een schildpad langs de kant.
Hierna reden we naar de vuurtoren om daar wat foto's te maken. Als je de vuurtoren wilde beklimmen moest je toegang betalen.

Wij waren behoorlijk verhit en reden naar St. Augustine Premium outlets tegenover het hotel en aten wat chips en dronken wat in de foodcourt. Hierna bekeken we een aantal winkels, o.a. The Kitchen Collection met de leukste keuken- en bakspullen. Wij zijn allebei dol op eten en kokkerellen en vinden dit soort winkels heel erg leuk. Jammer dat we niet zoveel bagage mee mogen nemen want er stond een hele uitgebreide Kitchen Aid machine voor maar $ 199,00.
Bij Tommy Hilfiger kocht ik een leuke blouse en omdat het dinsdag was krijg je als 50+ een extra 10% korting in de outlets. (Ik was wel een beetje beledigd want hij vroeg niet naar mijn ID terwijl als Tom drank koopt in de USA hij zich wel moet legitimeren om te laten zien dat hij echt ouder dan 18 is!)
Omdat we onder het zand zaten en ons plakkerig voelden gingen we ons opfrissen op de kamer en even bijkomen in de koelte. We kregen een berichtje van Sebastian of we op skype konden komen en we hebben een poos met elkaar gekletst. Grappig dat zij al naar bed gaan en wij nog moeten gaan eten.
Op de gang in het hotel waren ze druk bezig met blauwe slangen en we vroegen ons af waar dit voor zou zijn. Op een gegeven moment wilden ze ook onze kamer in terwijl we aan het skypen waren maar we hadden het slot erop zitten en ze konden dus niet naar binnen. Toen ik ging kijken vertelden ze niet wat er aan de hand was en waren ze verderop op een kamer al bezig. Heel vreemd.
Later zagen we buiten een busje staan van Extreme Carpet Cleaning, wat een operatie!

We reden 's avonds weer naar St. Augustine en vonden een parkeerplaats vlakbij Columbia, het restaurant waar we wilden eten. Tom en ik zijn bij dit Spaanse familierestaurant al een paar keer in Celebration geweest. Hier in St. Augustine staat het eerste restaurant, Nathalie was er nog niet eerder geweest.

Vooraf kregen we warm Cuban bread en hadden we allebei de lekkere house salad die aan tafel klaargemaakt werd en ik dronk er een glas Sangria bij.
Nathalie vond de Sangria ook lekker maar mag hier nog geen alcohol.
We vroegen of we de Paella konden delen als hoofdgerecht en dat was totaal geen probleem, het zou ongeveer 30 minuten duren om het klaar te maken. Dat vonden wij niet erg want we zaten gezellig. Het restaurant zag er echt mooi uit en had een leuk Spaans sfeertje.
De paella smaakte zeer goed en was precies genoeg, en voor één persoon is dit eigenlijk veel te veel.

We wandelden op ons gemak terug naar de auto en het was nu een stuk drukker op straat en er hing een gezellig sfeertje. Het deed me wat denken aan New Orleans, er reden nu ook koetsen met paarden rond en overal speelden live bands. Op de terugweg naar het hotel zagen we 3 hertjes langs de kant van de weg, jammer genoeg hadden we het fototoestel niet bij de hand.
In het hotel maakte de receptioniste een verse beker thee voor ons en we gingen lekker onderuit op bed tv kijken.
Op TLC was de serie The Little Couple, deze serie over het stel met dwerggroei volgen wij in Nederland ook. Het stel is in de Nederlandse serie nog druk bezig met een nieuw huis en om via IVF  kinderen te krijgen maar hier zijn ze verder natuurlijk en het was zo leuk om te zien dat ze nu een Chinees jongetje van 3 jaar geadopteerd hebben en in hun andere huis wonen.
Dit was weer een superdag en ondanks dat we dachten niet zoveel foto's gemaakt te hebben waren het er toch weer 143.

1. Wat een prachtige foto's van de wolken. Hier is the little couple weer eens in de herhaling op tv. Neem aan dat de IVF dus mislukt is nu ze een jongetje geadopteerd hebben.
    Have fun!

2. Wat een hoop mooie en leuke foto's van een zeer geslaagde dag. Vooral die van jou op het strand onder de paraplu, hahahaha en dan op de laatste foto toch nog met verbrande armen zitten. Hopelijk heb je er niet te veel last van. St. Augustine staat al heel lang op mijn lijstje maar is er nog nooit van gekomen. Maar als ik jullie daar dan zo relaxed bezig zie, wil ik toch ook hoor. En ook weer heerlijk gegeten. Echt genieten dames.

3. Het is al weer dik 4 jaar geleden dat wij in St Augustine zijn geweest, wordt tijd om daar weer eens te gaan kijken. Ook Anastasia State Park lijkt me wel wat, die gaat meteen op mn lijstje voor september/april ;-)

Voor wat betreft het tanken, ik gebruik daarvoor altijd gewoon mn 'pinpas', lekker makkelijk.

4. Mooie foto's van weer een heerlijke dag. St. Augustine ziet er leuk uit.
    Grappig dat je op zag tegen tanken, zou ook wat voor mij zijn.
    Veel plezier weer vandaag, gr Esther

5. Wat een gezellige dag en super mooie foto's.
    Vooral die van jou onder de paraplu en die van nathalie met dr voeten buiten het raam echt lachen!!
    Geniet ze
    Gr de moolenschotjes

6. Heerlijke dag met prachtige foto's, tanken is nu ook een fluitje van een cent :-0
    Have fun!

7. Je ziet inderdaad een beetje rood op je armen Anita, let maar goed op! Heerlijk he eten bij Columbia, wij komen er ook graag maar dat weet je al hahaha. Geniet lekker verder dames doe ik dat ook 's ochtend als ik het blog lees.

8. Weer helemaal bijgelezen!
    Geef mij de Herrie van Miami maar ipv de tank vol te gooien en daar te rijden!!!
    Ik vind je een stoer Wife......ik doe het je niet na!
    Veel plezier samen!
    Gr Soraya

9. Heerlijke dag weer om mee te lezen. Dat tanken zou ik ook een stress momentje vinden hoor. Dar soort dingen heb ik tot nu toe altijd aan Kenneth overgelaten. ;-).

10. Wat een mooie foto's en een heerlijke dag weer.
    Grappige foto ook waar jij onder de "plu" zit;-)
    Dat tanken, nou ik doe het je niet na hoor, dus "you go girl"!
    Columbia restaurant ziet er prachtig uit, zal wel lekker smullen geweest zijn.
    Grtz.Yvonne

11. Ziet er weer mooi uit. Vooral die foto met dat "verlaten" strand en die mooie wolken, echt een onwijze gave foto.

Je bent aardig verbrand, gezien die foto in het restaurant.

Geniet verder,
    Wilco

12. Dat ziet er allemaal weer heel aanlokkelijk uit, en het tanken geeft je ook geen stress meer, dat gaat helemaal goed! Wat een prachtig strand, inderdaad een beetje verbrandt, daar kan ik over meepraten. Hopelijk heb je er geen last van.
    Jullie hebben een top tijd met zijn tweetjes, geniet er maar lekker verder van.

Enjoy!!

13. Je maakt toch vaak ongemerkt meer foto's dan je denkt. Altijd een werk om ze uit te zoeken maar wel leuk om te doen en om te kunnen terug kijken naar wat je beleefd hebt op een dag.
    Nog heel veel plezier samen.

14. Girls on the road, en hoe!! Way to go, girls, en ook nog met een spaans tintje OLE!!

15. Haha tanken is gelukt vind het altijd zeer verschillend die tank stations. Eten ziet er prima uit. Oei dat verbranden moet je mee uitkijken kan pijnlijk zijn mooie foto' s. We blijven jullie volgen gr Rob die ook altijd als zeeer oud wordt aangezien want krijg drank altijd meteen mee!

16. St augustine staat bij ons ook al 2 jaar op to do lijstje. Al wel eerder geweest maar wordt nu elk jaar naar voren geschoven. Jullie foto's zien er leuk uit! En weer lekker shoppen! Echt vakantie

17. Wat een leuke blog, ga ook meelezen! Veel plezier nog!

18. Wat een heerlijke dag weer, en mooi dat strand daar!!
    En wat een goed idee om zand mee te nemen van stranden waar je bent geweest, ga hem even onthouden ;-)

19. Wat een TOP dag, geweldige foto's weer en jullie zijn volgens mij flink aan het genieten.
    Superfoto van jou onder dat pluutje...Hilarisch :)

20. Weer gezellige dagen !! I mis nog een foto van de Dairy Queen, maar die komt hopelijk nog ;-) !

21. Wat een mooie en ook grappige foto's! Toch wel leuk om ook eens naar St Augustine te gaan, voor op ons lijstje. Mijn schoonzus neemt ook van elk strand een klein flesje zand mee. Ik wist niet dat meer mensen dit deden.

22. Jeetje je bent echt verbrand zeg. Wat een mooie dagen maken jullie ervan zeg. Heerlijk eten, en lekker dingen met elkaar doen. Top!!